کد خبر: 1201201
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
در بازار امروز ارزش معاملات و حجم معاملات نسبت به هفته‌های گذشته روند افزایشی داشت به طوری که ارزش معاملات روزانه به بیش از ۷ هزار میلیاردتومان رسید. 
جواد عسکر
جوان آنلاین: بازار بورس امروز را با رشد قیمتی در اکثر نماد‌ها به پایان برد و شاخص کل توانست با رشد بیش از ۵ هزار و ۸۰۴ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۷۹ واحدی برسد. 
بازار بورس در چند روز گذشته با رشد آرام در اکثر نماد‌ها توانست باردیگر امید‌های تازه در دل سرمایه‌گذاران بخشد. 
در بازار امروز ارزش معاملات و حجم معاملات نسبت به هفته‌های گذشته روند افزایشی داشت به طوری که ارزش معاملات روزانه به بیش از ۷ هزار میلیاردتومان رسید. 
دولت در چند روز گذشته لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ آماده کرده است و فعلا کارشناسان در حال تحلیل مصوبات و تاثیرات آن بر بازار بورس هستند. عده‌ای معتقدند در نگاه کلی و اولیه با توجه به کلیاتی که از بودجه ۱۴۰۳ عرضه شده است درباره بازار سرمایه به‌طور مستقیم خبر خاصی دیده نمی‌شود، ولی در عین حال سیاست‌های انقباضی و سیاست‌های مالیاتی که در نظر گرفته شده و مجموع کلیاتی که مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد فروش اوراق با شدت بیشتری انجام می‌شود و همین اتفاق می‌تواند بر بازار بورس تاثیرات منفی داشته باشد. 
نکته دیگر تجدید ارزیابی‌هاست که باید دید چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد، اما به نظر می‌رسد با توجه به افت‌های شدید بازار و ارزندگی بسیاری از نماد‌های از دید کارشناسان بازار بورس جای افت بیشتر نخواهد داشت. 
در بازار امروز بیشترین کاهش قیمت مربوط به تولیدی کاشی تکسرام، افست، کابل البرز، حمل و نقل بین المللی فارس، داروسازی زهراوی و شکر شاهرود بود و بیشترین افزایش قیمت روزانه مربوط به نیرو ترانس و توسعه صنایع بهشهر، سیمان خزر، حمل و نقل پتروشیمی، لوله و ماشین سازی ایران، مخابرات ایران بود. 
 به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۵۸۰۴ واحد رشد به ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۷۹ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۱۲۱۹ واحد رشد به ۴۲۷ هزار و ۲۳ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۲۴۷ واحد صعود به ۷۱۲ هزار و ۶۵ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۰۷ واحد صعود به ۴۰۳ هزار و ۶۹۶ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۶۹۷۶ واحد رشد به ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۲۰ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۵۰۲۶ واحد رشد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۲۴۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۹۳۵۵ واحد صعود به رقم ۳ میلیون و ۹۸۱ هزار و ۶۶۴ واحد رسید.
نماد اخابر، فارس، رمپنا، تاپیکو، همراه، فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
 در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۳۶.۰۸ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۱۱۶ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون برگ سهم در قالب ۲۹۴ هزار و ۳۹ فقره به ارزش ۱۰ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار